Forretningsvilkår

Formålet med nærværende vilkår er at hjælpe og vejlede forbrugeren i overensstemmelse med gældende ret. Såfremt dele af vilkårene måtte være i uoverensstemmelse med gældende ret, skal vilkårene forstås i overensstemmelse med gældende ret.

  • 0. Aftalen
  • 1. Sådan fungerer det
  • 2. Det får du
  • 3. Gyldighedsperiode og opsigelse
  • 4. Prisprofiler
  • 5. Priser
  • 6. SMS-vilkår
  • 7. Mobildata
  • 8. Dækningsforhold
  • 9. Optankningsmuligheder
  • 10. Saldoinformation
  • 11. Roaming - Udlandstelefoni
  • 12. Automatisk optankning
  • 13. Lebara til Lebara
  • 14. Indholdstakserede tjenester
  • 15. Mistet/stjålet SIM-kort
  • 16. Fortrydelsesret
  • 17. Fortrydelsesret ved bestilling af nummerflytning
  • 18. Nummerflytning
  • 19. Gratis SIM-kort
  • 20. Reklamationer
  • 21. Reklamationer – Indsigelse mod uretmæssige træk
  • 22. Klagemulighed
  • 23. GSM-gateway
  • 24. Kommercielt brug
  • 25. Registreringspolitik, persondatapolitik og cookies
  • 26. Kampagner
  • 27. Ansvar
  • 28. Overdragelse af aftale
  • 29. Revision - Ændringer af priser og vilkår
  • 30. Særlige vilkår

0. Aftalen

Du har indgået en aftale med Lebara Limited om køb af taletid, og aftalen afvikles bl.a. på baggrund af nedennævnte vilkår, som du bedes gennemlæse. Som kunde er du ansvarlig for at overholde vilkårerne for dine produkter. Produktspecifikke vilkår går forud for de generelle forretningsvilkår.

1. Sådan fungerer det

Du betaler for dit specifikke forbrug, herunder taletid, SMS, MMS og mobildata. Hver gang du ringer eller sender SMS, MMS eller benytter mobildata, fratrækkes et beløb din saldo. Du betaler forud for dit forbrug og kender derfor dine omkostninger. Hver gang du tanker op, tillægges det indbetalte beløb din saldo.

Når din saldo er 0 kr, kan du ikke længere foretage opkald eller benytte andre tjenester. Selv om der kun er 0 kr på din konto kan du fortsat modtage opkald og SMS,ligesom viderestilling til din telefonsvarer fortsat vil være aktiv. Du vil også stadig kunne foretage nødopkald til 112.

2. Det får du

Taletid fra Lebara kan døgnet rundt, indenfor gyldighedsperioden (jævnfør pkt. 3), anvendes til:

  • Opkald til fastnettelefoner i Danmark og udlandet
  • Opkald til mobiltelefoner i Danmark og udlandet
  • Opkald til din telefonsvarer
  • Afsendelse af SMS
  • Afsendelse af MMS
  • Brug af mobildata
  • Viderestilling til danske numre
  • Konferencekald

 

Taletid fra Lebara kan IKKE anvendes til:

  • Opkald til 900-numre
  • Opkald til højtakserede og gratis numre i udlandet
  • Udgående opkald, når din saldo er 0 kr. - dog undtaget opkald til nødtelefonen 112.

 

Disse services tilbydes uden ekstra gebyrer:

  • A-nummervisning
  • Telefonsvarer. Bemærk dog, at det koster normal minuttakst at aflytte beskeder.
  • Banke på
  • Hemmeligt nummer
  • Modtagelse af opkald og SMS fra indland og udland fra mobil- og fastnettelefoner. Bemærk dog, at vi ikke kan garantere modtagelse af SMS fra udlandet, såfremt vi ikke har en aftale med afsenderens mobilselskab.
  • SMS-beskeder vil blive forsøgt leveret i 3 dage, hvis modtagerens telefon er slukket eller lignende.

3. Gyldighedsperiode og opsigelse.

Ikke-aktiverede SIM-kort er gyldige i 2 år i henhold til den trykte label på startpakken.

Aktiverede SIM-kort har følgende gyldighedsperiode: Du skal gennemføre mindst én fakturerbar tjeneste i løbet af 90 dage, ellers vil der ikke kunne foretages udgående trafik fra kortet efter de 90 dage, medmindre en ny optankning foretages. For hver gang der gennemføreres en fakturérbar tjeneste, forlænges perioden med 90 dage.

En fakturérbar tjeneste er en af følgende:

  • Foretagne opkald, som betales ud fra saldoen på dit nummer.
  • Afsendte SMS, som betales ud fra saldoen på dit nummer.
  • Brug af mobildata, som betales ud fra saldoen på dit nummer.
  • Enhver optankning med taletid.
  • Enhver optankning med en taletidspakke eller en datapakke.

Bemærk! Forbrug i udlandet (roamingforbrug) tæller IKKE med som en fakturérbar tjeneste.

Den totale levetid på SIM-kortet, hvis du intet foretager dig, er 180 dage. De 180 dage defineres på følgende måde:

Første 90 dage efter fakturérbar tjeneste: Alle aktive tjenester er tilgængelige.

Sidste 90 dage efter fakturérbar tjeneste: Du kan kun modtage opkald og SMS, alle andre tjenester er spærret. For at genaktivere nummeret skal du foretage en optankning med taletid fra en forhandler, uanset om der er penge på taletidskontoenkontoen eller ej. Efter de 180 dage vil SIM-kortet, og dermed telefonnummeret, blive lukket og kan ikke åbnes igen. Når et nummer er lukket, mister du rettighederne til mobilnummeret.

Såfremt dit nummer udløber eller flyttes til andet selskab, kan evt. restsaldo refunderes indenfor 1 år fra udløbsdatoen. Hvis du ønsker evt. restsaldo udbetalt, så kontakt venligst kundeservice. Skal restsaldo overføres til en udenlandsk bankkonto, skal du selv betale et eventuelt gebyr for overførslen.

Startsaldoen på nummeret samt eventuelle bonusbeløb kan ikke udbetales eller overføres til et andet Lebara nummer.

Ved nummerportering/flytning til Lebara er gyldighedsperioden gældende fra den dag nummeret er overgået til Lebara og derved gælder de samme betingelser vedr. gyldighed og lukning som ved køb af et mobilnummer direkte fra Lebara.

Ønsker du at opsige (lukke) dit nummer, bedes du rette henvendelse til vores kundeservice. Vi anbefaler, at du giver os besked om opsigelse skriftligt, så du kan dokumentere din henvendelse. Vær opmærksom på, at dit nummer ikke kan porteres til andre selskaber, hvis det er opsagt.

4. Prisprofiler

Med Lebara Mobile kan du vælge mellem to prisprofiler, Lebara Standard og Lebara Online/Save.

Lebara Standard: Lebaras Standard, tidligere kaldet Lebara World, er vores standard prisprofil, som du automatisk vil komme på.

Lebara Online/Lebara Save: For at få de billigste priser på opkald og SMS, skal du vælge prisprofilen Lebara Online. For at få denne prisprofil skal du tilmelde dig automatisk optankning med et kreditkort.

Du skifter til denne prisprofil første gang, der foretages en automatisk optankning. Se mere om vilkår for automatisk optankning i pkt. 12.

Du kan også få Lebara Online priser ved at sende en SMS med SAVE til 5010. Bemærk, at Lebara Save er en kampagne.

5. Priser

For aktuelle priser, se venligst www.lebara.dk.

Priserne er gældende pr. påbegyndt minut. For roaming gælder særlige vilkår, se disse. Lebara fakturerer dig IKKE for opkaldsforsøgsafgift.

For mobildata gælder: Første 100 KB pr. nummer pr. dag er gratis. Har du en af vores pakker med mobildata inkluderet takseres du pr. KB. Har du ikke en af vores datapakker, takseres du pr. 100 KB.

6. SMS vilkår

SMS-beskederne må ikke være maskinelt afsendte, sendes som en serie af identiske SMS beskeder til samme modtager, bruges til chikane, hvor der spammes til enkeltpersoner eller grupper, eller bruges kommercielt, herunder til markedsføring.

En SMS defineres som 160 anslag. Du kan se på din telefon, hvor mange SMS’er en besked fylder, mens du skriver den. Bemærk at specialtegn, smileys, etc. oftest vil tælle som flere anslag pr. symbol.

7. Mobildata

Som kunde hos Lebara har du som standard adgang til brug af mobildata, såfremt din mobiltelefon understøtter denne service. For at kunne bruge mobildata skal du først sørge for at din mobiltelefon har den korrekte opsætning, se mere om dette på www.lebara.dk under “Hjælp”.

Ved brug af mobildata reserveres der et beløb på din taletidskonto svarende til prisen for 5MB data, hver gang du starter en data session. Det betyder, at du evt. kan opleve, at du ikke kan foretage opkald eller sende SMS, selvom du har penge på din saldo. I så fald skal du slå mobildata fra midlertidigt, hvorefter du atter vil kunne foretage opkald/sende SMS.

Hastigheden på mobildata i et givent område afhænger bl.a. af din fysiske placering, antal samtidige brugere, og eventuelle dækningsmæssige hindringer som f.eks. skovområder og bakker.

Vi tilbyder 3G mobildata med en max. hastighed på 32Mbit/s download og 5Mbit/s upload. Du vil normalt opleve hastigheder på mellem 30% og 80% af dette.

8. Dækningsforhold

Lebara benytter Telenors netværk i Danmark, og kan dermed tilbyde dækning i 99% af landet. Dækningen og datahastigheden i et givent område afhænger bl.a. af din fysiske placering, antal samtidige brugere, og eventuelle dækningsmæssige hindringer som f.eks. skovområder og bakker.

9. Optankningsmuligheder

Du kan tanke op døgnet rundt, alle dage inkl. søn- og helligdage, og det indbetalte beløb tillægges straks din saldo.

  • Du kan tanke op på følgende måder:
  • Med taletid købt hos en forhandler: Ring til 50101234/50655869 og vælg mulighed 2. Ringer du op til 50101234, siger du samtidigt ja tak til, at Lebara må kontakte dig med information og tilbud om produkter og services. Ringer du til 50655869, siger du nej tak til at Lebara må kontakte dig.
  • Online: På MyLebara på www.lebara.dk. Optankning online kræver forudgående registrering til MyLebara.
  • Over telefonen med VISA eller Mastercard: Ring til 50101234/50655869 og vælg mulighed 1. Ringer du op til 50101234, siger du samtidigt ja tak til, at Lebara må kontakte dig med information og tilbud om produkter og services. Ringer du til 50655869, siger du nej tak til at Lebara må kontakte dig.

10. Saldoinformation

Du kan til enhver tid informere dig om din saldo ved hjælp af følgende muligheder:

  • På MyLebara på www.lebara.dk
  • Via SMS med ordet “balance” til 5010
  • Ved opkald til 50101234/50655869. Ved opkald til 50101234 siger du samtidig ja tak til, at Lebara må kontakte dig med information og tilbud om produkter og services. Ringer du til 50655869, siger du nej tak til, at Lebara må kontakte dig.

Lebara sender dig en SMS indenfor 24 timer efter, din saldo kommer under 25 kr. Du vil også modtage denne SMS, selvom du evt. har en taletidspakke aktiveret på dit nummer.

11. Roaming - Udlandstelefoni

Ved indgåelse af roamingaftale gælder særskilte vilkår, der skal accepteres i tillæg til de generelle vilkår, se disse. For generel information om roaming, se www.lebara.dk/roaming.

12. Automatisk Optankning

Tilmelding til automatisk optankning foregår ved, at du opretter dig som bruger af og logger ind på "MyLebara" på www.lebara.dk og vælger automatisk optankning. Her får du mulighed for at vælge et minimumsbeløb og et optankningsbeløb. Lebara ser på din saldo i forhold til minimumsbeløbet og sørger for, at det valgte optankningsbeløb overføres fra dit tilmeldte kreditkort til din taletidskonto.

Der foretages en optankning efter tilmelding første gang Lebara registrerer, at taletidssaldoen falder under minimumsbeløbet. Ved tilmelding skal du sørge for at taletidssaldoen på tilmeldingstidspunktet er over det beløb, der sættes som minimumsbeløb. Dvs. vælges 50kr minimumsbeløb, skal saldoen på nummeret være over 50kr.

Ved tilmelding skal du oplyse kortinformationerne på det kreditkort, som pengene skal trækkes fra. Når der trækkes penge fra kortet vil du få besked via SMS og email.

Du accepterer, at der er tale om en tilbagevendende betaling, samt at DIBS på vegne af Lebara gemmer kreditkortoplysningerne, så længe aftalen er aktiv.

Automatisk optankning kan til enhver tid afmeldes ved at logge ind på www.lebara.dk og framelde aftalen, hvorefter der ikke vil blive foretaget yderligere optankninger.

Får du nyt kreditkort, skal du sørge for at opdatere dine kortoplysninger på MyLebara. Hvis en optankning ikke kan foretages ud fra de angivne kortoplysninger, vil automatisk optankningsaftalen bortfalde, og du skal herefter tilmelde dig på ny. Såfremt det bliver nødvendigt at slette en aftale, vil du blive orienteret via SMS.

Lebara kan ikke holdes ansvarlig for tabt fortjeneste eller andre direkte eller indirekte tab, hvis automatisk optankning ikke bliver gennemført. Ved brug af anden form for optankning vil din prisprofil ikke ændres indenfor 1 år, så længe nummeret er tilmeldt automatisk optankning, og der er foretaget en optankning på denne måde.

Efter den første automatiske optankning er gennemført vil nummeret være tilmeldt prisprofilen Online. Denne prisprofil er gyldig op til 1 år efter seneste automatiske optankning. Dvs. går der mere end 1 år efter der sidst er tanket op med en automatisk optankning, vil nummeret skifte til Standard prisprofilen.

13. Lebara til Lebara

Lebara til Lebara opkald og SMS gælder i 30 dage fra din seneste optankning, dog i 7 dage, hvis du kun tanker op for 50 kr. Lebara til Lebara gælder kun ved tale og SMS i Danmark.

Opkald: Når du ringer fra et Lebara nummer til et andet Lebara nummer betaler du 0 kroner pr. minut uden nogen som helst opkaldsafgift eller opkaldsforsøgsafgift. Lebara til Lebara har en "fair usage" grænse på 3000 minutter pr. optankning. Dette betyder, at taler du over 3000 minutter pr. optankning, takserer vi alle yderligere minutter til normal national takst, som afhænger af, hvilken prisprofil, du er på.

SMS: Du kan også sende SMS til et andet Lebara nummer for 0 kr. pr. SMS, der er dog en ”fair usage” grænse på 3000 SMS’er pr. optankning. Dette betyder, at sender du flere SMS’er end 3000 stk. pr. optankning, takserer vi SMS’erne til den normale SMS takst, som afhænger af, hvilken prisprofil du er på.

14. Indholdstakserede tjenester

Du kan købe indholdstakserede tjenester over dit Lebara SIM-kort. Disse køb foretages enten via SMS, MMS, eller online, og betales ved træk direkte fra din taletidssaldo. Det er dit eget ansvar at sikre, at pågældende tjeneste kan bruges på din telefon, og du hæfter for betalingen, selvom tjenesten evt. ikke kan bruges på din telefon.

Donationer via SMS og afstemning til TV programmer tæller også som indholdstakserede tjenester.

Indholdstakserede tjenester er underlagt Forbrugsmax. Du kan derfor max. bruge 750 kr./dagen, 1500 kr./ugen eller 2500 kr./måned på denne type køb.

Lov om Forbrugeraftaler gælder ikke for disse tjenester. Tager du disse tjenester i brug, så samtykker du også i, at du ikke kan fortryde leveringen.

15. Mistet/stjålet SIM-kort

Hvis du mister dit SIM-kort, er det dit eget ansvar at kontakte Lebara for at forhindre et eventuelt misbrug. Har du en MyLebara konto kan du derigennem (via “Nyt SIM-kort”) suspendere dit nuværende SIM-kort og bestille et nyt. Denne online service er tilgængelig døgnet rundt.

Har du ikke en MyLebara konto og opdager du, at du har mistet dit SIM-kort indenfor vores åbningstider i kundeservice, anbefaler vi, at du ringer til os med det samme på 5010 1010. Mister du SIM-kortet udenfor vores åbningstider skal du sende os en email med det samme til infodk@lebara.com.

Du hæfter selv for et eventuelt misbrug fra du mister SIM-kortet til du giver Lebara besked herom. Lebara hæfter for et eventuelt misbrug fra det tidspunkt, du kan bevise at have kontaktet os, til det tidspunkt dit SIM-kort suspenderes i vores system.

16. Fortrydelsesret

Har du fortrudt dit valg af Lebara og vores produkt, skal du sende din startpakke retur inden for 14 dage.

Du skal være opmærksom på, at startpakken er en tjenesteydelse, og at fortrydelsesretten derfor bortfalder, såfremt det lille SIM-kort er trykket ud af sin holder, eller der er sket forbrug af taletid på kortet.

Udløber din returret på en søndag, helligdag eller Grundlovsdag, udløber din returret den førstkommende hverdag. Startpakke inkl. SIM-kort, kvittering på køb, samt oplysninger om bankkonto sendes til:

Lebara Limited

c/o Lebara ApS

Bådehavnsgade 2C, st

2450 København SV

Att: Returafdelingen

Du skal selv betale for forsendelsen.

Hvis vi modtager din startpakke i ubrudt stand inden for de 14 dage, sætter vi pengene ind på din konto inden for 14 dage.

Du tiltræder som kunde, at den ovennævnte fortrydelsesret kun gælder, indtil Lebara påbegynder leveringen af tjenesterne, og du giver hermed dit samtykke til, at Lebara påbegynder leveringen af tjenesterne til dig inden fortrydelsesrettens udløb.

 

Leveringen af tjenesterne til dig som kunde anses for påbegyndt ved det tidligste af de to følgende tidspunkter;

  • 1. Når Lebara sender anmodning af sted til en anden operatør om flytning af dit nuværende nummer på dine vegne, se nedenfor under pkt. 17.,

eller

  • 2. Når du fjerner Lebara SIM-kortet fra det plastikomslag, som SIM-kortet leveres i.

17. Fortrydelsesret ved bestilling af nummerflytning

En nummerflytning er en personligt tilpasset tjenesteydelse, hvorfor der gælder særlige regler mht. fortrydelsesret. Konkret betyder dette, at din fortrydelsesret ophører, når Lebara har modtaget din nummerflytningsaccept eller fuldmagt.

Ønsker du at benytte dig af denne fortrydelsesret, skal du indsende en underskrevet anmodning herom pr. brev, e-mail eller fax til Lebara kundeservice.

18. Nummerflytning

Nummerflytning (portering) til Lebara sker enten gennem elektronisk fuldmagt på www.lebara.dk eller ved at indsende underskrevet fuldmagt pr. post, fax, eller email. Ved indsendelse af fuldmagten accepterer du vores gældende vilkår, og du bekræfter som nuværende ejer af mobilnummeret, at du ønsker at flytte det til Lebara. Samtidig giver du Lebara tilladelse til at opsige nummeret på dine vegne hos dit nuværende teleselskab.

Vi bestræber os på at flytte dit nummer hurtigst muligt, men datoen for flytning bestemmes af dit nuværende selskab og afhænger bl.a. af eventuel bindingsperiode eller andre udestående forhold.

19. Gratis SIM-kort

Lebara forbeholder sig retten til at sende max. 2 gratis SIM-kort pr. person eller max. 5 gratis SIM-kort pr. husholdning.

20. Reklamationer

For at påberåbe sig at leverancen ikke stemmer overens med det bestilte, eller hvis varen lider af fejl eller mangler, skal køber anmelde fejlen eller manglen til Lebara Kundeservice hurtigst muligt, efter fejlen er opdaget. Lebara påtager sig kun ansvaret for fejl, som påpeges indenfor garantiperioden og/eller den lovbefalede reklamationsret.

Såfremt en defekt/ødelagt startpakke skal returneres til Lebara for ombytning, dækker Lebara for fragten. Erstatning for det defekte/ødelagte produkt fremsendes uden omkostninger til kunden fra Lebara.

21. Reklamationer – Indsigelser mod uretmæssige træk

Hvis du skulle opleve, at du uretmæssigt er blevet trukket for et beløb på din bankkonto, er det vigtigt, at du gør indsigelse.

Det er ligeledes vigtigt, at du løbende følger med i træk på din bankkonto, og hvis du oplever nogen uregelmæssigheder, skal du kontakte kundeservice og din bank så hurtigt som muligt.Dermed muliggør du, at et eventuelt misbrug bliver stoppet, og at et eventuelt tab bliver begrænset.Der gælder typisk en indsigelsesfrist på 14 dage, efter du konkret er blevet bekendt med, at der er foregået et uretmæssigt træk.

Du skal navnligt være opmærksom på, at du skal rette henvendelse til din bank med henblik på at stoppe et eventuelt misbrug.Det er i alles interesse, at et eventuelt misbrug af et betalingskort bliver opdaget hurtigst muligt, dels af hensyn til dig selv, dels af hensyn til Lebara og dels af hensyn til banken.

Der henvises til Betalingstjenestelovens §63, og til Forbrugerombudsmandens hjemmeside på forbrugerombudsmanden.dk. for yderligere vejledning.

Ved et eventuelt misbrug, kan der blive tale om en egen betaling fra din side i form af en form for selvrisiko afhængig af baggrunden for misbruget; derfor skal du handle hurtigt, hvis det måtte ske.

22. Klagemulighed

Såfremt du er utilfreds eller ønsker at klage over en forretningsgang, et vilkår eller andet, skal du i første omgang rette henvendelse skriftligt via

Lebara Limited (DK),

25 Copthall Avenue

London EC2R 7BP

England

Eller:

infodk@lebara.com med emnet “Klage”

med din anmodning og de synspunkter, du har.

Du kan også ringe til kundeservice på 50101010, da dette I mange tilfælde afklarer situationen. Lebara vil bestræbe sig på så vidt muligt indenfor en måned at afgøre dit rejste spørgsmål.

Dit synspunkt eller din klage skal udspringe af forholdene i aftalen mellem Lebara og dig som forbruger, og skal være konkret begrundet.

Er du ikke tilfreds med den afgørelse Lebara træffer, kan du herefter indbringe den for og påklage den til Teleankenævnet, Axeltorv 6, 3. sal th, 1609 København V, telefon 33 18 69 00.

Nærmere vejledning kan findes hos Teleankenævnet på www.teleanke.dk

23. GSM gateway

Det kræver særlig tilladelse fra Lebara at oprette aftale med henblik på overdragelse, salg eller udlejning samt videresalg af services og ydelser, der knytter sig til Lebara SIM-kort. Ved overtrædelse heraf har Lebara ret til, uden varsel, at ophæve aftalen og/eller nægte kunden at tegne yderligere aftaler. Ved lukning af SIM-kort med baggrund heri, refunderes restbeløb ikke, hverken på pågældende SIM-kort eller SIM-kort købt under samme eller lignende aftale.

24. Kommercielt brug

Lebara SIM-kort, og dermed alle tjenester, der er tilgængelige på SIM-kortet, må ikke bruges i kommercielt øjemed, herunder til markedsføring eller i anden erhversmæssig sammenhæng. Lebara Mobile tilbyder vores produkter og services udelukkende til brug af privatpersoner, dvs. ikke til kommerciel eller erhvervsbrug. Derfor må dit forbrug ikke være forskelligt fra, hvad man med rimelighed kan forvente af en privatperson. Vi forbeholder os retten til at afbryde tjenesten til et nummer, hvis vi har mistanke om, at vores vilkår ikke overholdes.

25. Registreringspolitik, persondatapolitik og cookies

Når du bliver oprettet som kunde hos Lebara bliver dine stamoplysninger gemt i vores database. Det drejer sig om dit navn, adresse, fødselsdato, e-mail, dit Lebara telefonnummer samt det kodeord, du har valgt. Disse oplysninger gemmes, så længe du er kunde hos Lebara. Lebara har ifølge Bogføringsloven pligt til at gemme alle køb af varer og tjenesteydelser i 5 år. Du har som kunde hos os til enhver tid ret til at få indsigt i de registrerede oplysninger. Vi logger/gemmer IKKE betalingskortoplysninger, dvs. kortnummer og kontrolcifre. Alle oplysninger, som du opgiver, når du bliver kunde hos Lebara, er fortrolige og vil på ingen måde blive misbrugt eller overgivet til tredjepart. Dog kan myndighederne, herunder politiet, pålægge via en kendelse, at Lebara skal videregive personlige oplysninger, normalt ved tyveri af mobiltelefon m.v.

Al aktivitet på www.lebara.dk registreres automatisk anonymt i logfiler. Disse logfilers indhold bliver brugt til statistik, f.eks. antal besøgende pr. dag, time m.v. Lebara overholder de til enhver tid gældende regler for privatliv og persondatapolitik.

Som de fleste andre hjemmesider anvender Lebara cookies, som gemmes midlertidigt på din computer. Cookies er en form for tekstfiler, som kan anvendes og gemmes via maskinen, men som kun læses af den hjemmeside, som har lavet den.

Baggrunden for en cookie er at huske/gemme kundes login-status og dermed hjælpe kunden til at komme hurtigere igennem hjemmesiden. Den indeholder ikke brugernavn og/eller kodeord men blot en kodebesked om, at kunden er logget ind.

For at optimere sikkerheden slettes denne cookie, hver gang man lukker sin browser.

Det skal understreges, at anvendelsen af cookies alene er at optimere brugeroplevelsen, herunder eventuelt også skaffe og generere webstatistik med henblik på eventuelt at målrette markedsføringen til kunden/brugeren.

Ønsker du at begrænse anvendelsen af cookies, kan du læse mere på www.allaboutcookies.org

Du kan til enhver få oplyst, hvad vi har registreret om dig eller tilbagekalde dit samtykke til vores registrering ved at rette henvendelse til os, så vender vi retur hurtigst muligt, og eller du kan klage til Datatilsynet.

Der henvises særskilt til cookies vejledningen på hjemmesiden.

 

26. Kampagner

Ved kampagner, hvori der indgår taletid som en del af kampagnen, kan taletiden ikke ombyttes til kontanter eller overflyttes til et andet nummer hos Lebara.

Endvidere er Lebara til enhver tid berettiget til at tilbagekalde og afslutte kampagnen, herunder også ændre kampagnen og også tidsrummet for samme. En kampagne skal ikke forstås som en nedsættelse af en taletidspris, ligesom en eventuel afslutning af kampagnen ikke forstås som en varsling om stigning af en taletidspris.

Når Lebara kører kampagner, vil en taletidspris typisk blive nedsat i en given periode, og selskabet er, jf. ovenfor, til enhver tid berettiget til at tilbagekalde kampagnen, uden at man dermed skal iagttage varslingsreglerne nævnt under pkt. 30 om ændringer i priser og vilkår.

27. Ansvar

Lebara er ikke ansvarlig for enhver form for nedbrud eller nedetid. Der er ikke ansvar for indirekte tab. Der er ikke ansvar for afbrydelser i enhver forstand eller forskydninger i kvalitet eller hastighed.>/p>

Et ansvar er begrænset til tab af taletid, der er indkøbt.

Der tages et sædvanligt forbehold for trykfejl.

28. Overdragelse af aftale

Lebara er berettiget til uden varsel at flytte aftalen med dig over til et andet selskab og eller berettiget til i enhver henseende at sælge aftalen eller selskabet. Du vil ikke opleve en gene ved det, men alene opleve, at din udbyder kan være en anden.

Indebærer en overdragelse ændringer til ugunst for dig, vil det ske med det lovpligtige varsel, så du kan frigøre dig fra aftalen.

Medfører det ikke ændringer til din ulempe, gene eller ugunst, så kan Lebara gøre det uden varsel og alene orientere om en overdragelse gennem dagbladene eller aviserne.

29. Revision - Ændringer af priser og vilkår

Lebara kan til enhver tid revidere Forretningsvilkår samt produktspecifikke vilkår uden varsel, dog med respekt for individuelle varsler, der måtte være lovpåkrævede, dvs. ændringer der vil være til ugunst for dig som kunde.

Prisforhøjelser vil altid ske med 30 dages varsel. Ændringer bliver bragt på www.lebara.dk eller eventuelt via dagbladene.

 

Sker der ændringer, som kun er til din fordel, vil de træde i kraft uden varsel og Lebara vil evt. udsende en service SMS vedr. forbedringen.

30. Særlige vilkår

Der kan være særlige vilkår gældende som tillæg til disse vilkår. I så tilfælde gælder de generelle vilkår som også de særlige vilkår.

 

Senest revideret: København 08/07/2015.